Męski detoks dla duszy i ciała

5 listopada 2019 Lifestyle

Każdy od czasu do czasu zmaga się z różnego rodzaju stresami, które zdecydowanie nie pomagają w codziennym funkcjonowaniu, raczej je blokując. Jeśli czujesz się wciąż zmęczony i wypalony, czas na detoks. Postaramy się podpowiedzieć Ci, jak go przeprowadzić i pomóc sobie w odzyskaniu równowagi organizmu.

Męski detoks – jak zacząć?

Rozpoczęcie każdego detoksu warto skonsultować ze specjalistą, jednak są kroki, które możesz podjąć sam, już dziś. Kluczem jest zrobienie pierwszego kroku w kierunku zmiany nawyków. Często to one powstrzymują nas przed pozytywnymi zmianami w naszym życiu. Warto zatem nieco je zmodyfikować, by nie stały na drodze do naszego dobrego samopoczucia.

Kto rano wstaje…

Kluczowe znaczenie ma to, o której godzinie wstajesz. W zależności od pory pójścia spać, a także tego, jaki tryb życia prowadzisz, powinieneś przesypiać ok. 6-8 godzin na dobę. Mniejsza ilość snu lub wydłużenie go o kilka godzin, może powodować… większe zmęczenie i senność. Będziesz się czuł przez to ociężały i z pewnością nie będziesz miał siły i ochoty na podejmowanie jakiejkolwiek aktywności. Bez odpowiedniej ilości snu, przeprowadzenie męskiego detoksu jest niemal niemożliwe. 

Nawadniaj się

Specjaliści biją na alarm – spożywamy za mało wody. W detoksie organizmu ważne jest, byś spożywał jej odpowiednią ilość. Dobrym nawykiem jest sięganie po szklankę wody zaraz po tym, jak wstaniesz. Nawodnisz w ten sposób organizm i z czasem pozbędziesz się bólów głowy i stawów, które być może dokuczały Ci po przebudzeniu.

Bądź offline

Czasem warto odłączyć się od social mediów, zwłaszcza przed pójściem spać lub tuż po przebudzeniu. Z drugiej strony – najnowsze badania dowodzą, że kiedy w ciągu dnia zaliczasz spadek nastroju, zajrzenie tam choć na kilka chwil, pomaga w odzyskaniu dobrego nastroju. Warto jednak wszystko wyważyć, w myśl zasady złotego środka.

Muzyka

Lubisz tańczyć? To świetnie! Wizyta w klubie od czasu do czasu to świetny pomysł na męski detoks. Samo wyjście do ludzi poprawi Ci nastrój, a taniec wyzwoli endorfiny, dzięki którym z pewnością szybciej pozbędziesz się stresu, który robił spustoszenie w Twoim ciele.

Zdrowa dieta

W męskiej diecie nie może zabraknąć węglowodanów i białka. Dzięki nim dostarczasz organizmowi budulca mięśni, a także paliwa do wytwarzania energii. Jeśli dokuczają Ci częste skurcze mięśni, być może warto zacząć suplementować magnez. Aby jeszcze bardziej nie wypłukiwać go z organizmu, ogranicz spożycie kawy i jedz dużo orzechów. Nieważne tak naprawdę, które lubisz najbardziej – nerkowce, laskowe czy włoskie – ich jedzenie oprócz magnezu, dostarcza również do organizmu wielu innych, cennych składników odżywczych.

Przytulanie

To jedna z najmniej docenianych czynności, do jakiej ma dostęp niemal każdy. Przytulanie do bliskiej osoby, psa, drzewa – powoduje korzystne zmiany w naszym układzie hormonalnym.  Czujemy się znacznie spokojniejsi, pomaga nam to w odzyskaniu równowagi psychicznej oraz odzyskaniu poczucia bezpieczeństwa. Nie wstydź się więc okazywania czułości, bo ma ona również korzystny wpływ na Twój organizm, nie wspominając o relacjach z bliskimi.

Rusz się!

Była mowa o tańcu, teraz pora na inne formy ruchu – dobry trening pozwoli Ci rozruszać mięśnie, byś mógł nie tylko poprawić swoją kondycję, ale również pozwolić na wyzwalanie endorfin w Twoim organizmie. Poza tym regularny trening przyspiesza i reguluje metabolizm, a także pomaga zachować doskonałą kondycję i zdrowy wygląd. A stąd prosta droga do zadowolenia z siebie i poczucia szczęścia.

5 listopada 2019 Lifestyle